De leerjaren
Tijdens mijn studie was ik ondernemer. Met een succesvol reisbureau voor studenten dat we uiteindelijk hebben verkocht. Vanaf eind jaren ’80 werkte ik als adviseur. Eerst in de reclame, voor bureaus als Saatchi en DDB en merken als Proctor&Gamble, Volkswagen, IBM en Molnlycke. Ik groeide door naar merk- en organisatiestrategie. Met ons adviesbureau Houston werkten mijn collega’s en ik vanaf 2000 voor klanten als PON, Robeco, Suzuki en FBTO – merkontwikkeling en strategie, positionering, organisatieverandering, trainingen en competentieontwikkeling. Soms ook informele coaching van directeuren.
De investeerjaren
In 2007 heb ik een impact-investeringsfonds voor kleurrijke ondernemers opgericht. Suikeroom Durfkapitaal. Via dit fonds investeren we in ondernemende mensen en geef ik workshops over informal investing. Ik review de aanvragen bij het fonds, ga in gesprek met de ondernemers over hun bedrijfsplannen en hoe die ‘scherper’ te krijgen. Zo nodig zet ik mijn netwerk in. Zodat ze hun doelen sneller kunnen realiseren. Daarnaast werkte ik als interim manager, onder meer voor de Gemeente Amsterdam. En was vervolgens managing director van twee adviesbureau’s. Met een burn out als gevolg.
De afgelopen jaren
Sinds een aantal jaren weet ik waar mijn echte waarde ligt. Houd ik mij vooral (en met veel plezier) bezig met begeleiding van ondernemers, directeuren, organisaties, teams en managers. Daarnaast blijf ik mijzelf scholen in de verschillende aspecten van mijn werk. Mijn waarde is de waarde die ik heb in de ogen van anderen. Daarom laat ik het liefst de mensen aan het woord die mij hun vertrouwen hebben gegeven (en mocht je ze als referentie willen spreken – ook de ‘anonieme’ – dan kan dat). Lees hun verhalen hier .